الثلاثاء، 17 مايو 2011

انا ايضا اسف



أسف انا ايضا لاأقبل أسفك  --------------  ولن اقبل أسف الست حرمك

سرقت قتلت جوعت شعبك ------------   والان  بماذا يفيد المدعو أسفك

لم لن نقبل اى حرف باأسفك ------------- ولن نقبل من يتواطؤ ويساندك

بيننا وبينك دوما دم شعبك  -------------   اتنوى  رمى اللوم على غيرك

لايغرنك  شيطان عقلك ------------------  اننى  قد  اقبل فى يوما أسفك

الا تعلم ماهو كل جرمك؟ ------------ حتى تتجرأ  وتتقدم  ياهذا باأسفك

اين كان من قبل  عقلك؟ --------  اتستجدى الان قلب قتله من قبل قلبك؟

فاانت أفسدت كل من حولك ------  والان تسعى  بتقديمك  لى كل اسفك

اتعتقد انى لو قتلت لك ولدك -------  أكنت  ستقبل اسفى  بفكرك وقلبك

اتعلم  من انا الذى ارفض --------- الان  اسفك انظر الى  فاانا  شعبك

اهنفها واقولها لك بقوة ---------  شعب  يهتف  لك  انه يرفض  أسفك

أسف انا ايضا لاأقبل أسفك ------------ ولن اقبل أسف الست حرمك

هناك 7 تعليقات:

غير معرف يقول...

لن اقبل الصفقة لان الثمن غالي دمي و دم بلدي الثمن مش شوية فلوس او كلمة اسف لالالالالالا صحيح مش هستفيد لما تنسجن لكن هحس ان في عدل

غير معرف يقول...

لن اقبل الصفقة لان الثمن غالي دمي و دم بلدي الثمن مش شوية فلوس او كلمة اسف لالالالالالا صحيح مش هستفيد لما تنسجن لكن هحس ان في عدل من اسماء الله العدل و لا يحب غير العدل (( زهرة اللوتس ))

غير معرف يقول...

لن اتراجع مهما يكن اعتذااااااارك

فلن استطيع نسيان ما كان في لحظة

لذلك اعلنت رحيلك

واغلقت باب الحوار

نسفت ثالثين عاما من عمري
واحاول اباني بيتي و الملم نفسي

احاول انسى ابداء من جديد
ابداء مصر حر رغم كل المحاولات

التي تهدمني و لكني كالهرم اتحدى العواصف

انا بنت النيل شربت منه و وهابني التحدي

.(( زهرة اللوتس ))

Rania يقول...

حسبنا الله و نعم الوكيل ... يا ريت الأسف يرجع ايلى راااااح....كده بقى شكلهاحيرسى على ميدان التحرير .... ده فعلا مبيفهمشى ... كنا بنقول " أرحل يعنى امشى يلى مبتفهمشى " دلوقتى حنقول " حتى لو آسف موش حنمشى "

غير معرف يقول...

مساء الغاردينيا
وهل سيعيد الأسف مامضى في ثلاثين عام
وهل سيعيد شهداء الثورة
وهل سيشبع كل جائع وفقير
وهل سيضمد جراح الكثيرين
لم يعد للأسف معنى "
؛؛
؛
نادر
كنت نادر الوصف هنا
هي صرخة من اعماق وطن
لروحك عبق الغاردينيا
كانت هنا
reemaas

اسم الشهره _nanny يقول...

صراحه
مدونتك جمييييله جداا
واسم موضوعك احسنت اختياره
وكلماتك اكثر من روعه
تسلم الايادي
واشكرك لمرورك بمدونتي

fr7 يقول...

اللهم انصر الشعب العربي المظلومين


كلمات جميلة استاذى ,,